آخرین اخبار
کد مطلب: 80480
مهمترين وظيفه دولت خدمت‌رساني به مردم است/دانشگاه بايد علم‌مدار باشد نه ستاد تبليغاتي و باشگاه سياسي
تاریخ انتشار : 1393/06/07 22:18:44
نمایش : 1346
خطيب موقت نماز جمعه امروز تهران ضمن تقدير از مواضع شفاف و روشن دولت در خصوص مسائل منطقه گفت: تذکرات رهبري منشور جامع اخلاقي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي است و دولتي که نتواند خود را با اين تذکرات تطبيق دهد، ورشکسته است.

به گزارش سلام لردگان به نقل از دانا، حجت‌الاسلام والمسلمين کاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته ضمن تبريک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، دهه کرامت و همچنين هفته دولت اظهار داشت: امام خميني (ره) درباره شهيد رجايي مي‌فرمايند که دستفروشي و رياست جمهوري براي ايشان تفاوتي نداشت، رياست جمهوري غروري براي وي به وجود نياورد و وي خدمتگزاري بي‌ادعا و بدون غرور بود و اي کاش همه رؤساي جمهور ما به اين مرتبه برسند که نائب امام زمان درباره آنان اينگونه سخن بگويد.

وي در ادامه تصريح کرد: شهادت شهيدان رجايي و باهنر اين پيام را دارد که دولت‌ها با امتيازات اخلاقي و ولايت ‌مداري شعوري و عملي که در اين دو شهيد وجود داشت، خود را تطبيق دهند و قبل از آنکه صاحب منصب شوند خدمتگزاران بي‌ادعاي مردم باشند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود اظهار داشت: جا دارد در اين جا يک تقدير و تشکر نسبت به کارهاي شايسته‌اي که دولت محترم انجام دادند بشود که در راس آن مواضع روشني است که در مسائل منطقه در خصوص حماس، عراق، سوريه و زياده‌خواهي‌هاي نظام سلطه به آمريکا گرفتند.

حجت‌الاسلام صديقي در ادامه افزود: همچنين از وزير بهداشت و از دولت محترم نسبت به طرح مبارک تامين سلامت تقدير و تشکر مي‌کنم.

وي با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبري در ديدار اخيرشان با هيأت دولت گفت: اين تذکرات منشور جامع اخلاقي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي بود و دولتي که چنين راهنمايي داشته باشد و نتواند خود را تطبيق دهد، ورشکسته است و به جايي نخواهد رسيد.

خطيب نماز جمعه تهران رهنمودهاي رهبر انقلاب به دولتمردان نسخه نجات‌بخش خواند و افزود: ما در اواخر دولت قبل جزو منتقدان جدي بوديم ولي خدا را شاهد مي‌گيريم که هيچ گاه حاضر به شکست دولت نبوده‌ايم زيرا شکست دولت، شکست شخص نيست.

وي ادامه داد: براي ما افتخار نيست که دولتي بيايد و از رهبري انقلاب حکم انتصاب دريافت کند و پس از آن گرفتار تزلزل، سوءرفتار و مشکلات شود.

وي با بيان اينکه ما دوست داريم دولت اسلامي در تراز مکتب امير المومنين و ائمه باشد، اظهار داشت: آرزوي ملت ما اين است که کشور سرافراز ومشکلات آن حل شود.

صديقي با تاکيد بر لزوم خدمت‌رساني دولت به اقشار کم‌درآمد و متدين جامعه به عنوان اولويت اول دولت تصريح کرد: يکي از اساسي‌ترين مسائلي که رهبر انقلاب مطرح کردند پرهيز از دوقطبي کردن جامعه است؛ فتنه يک رويداد خسارت‌بار،‌قانون‌شکن و اختلاف‌افکن بود و از آثار شوم آن دوقطبي شدن جامعه است.

خطيب نماز جمعه تهران دوقطبي شدن جامعه را به ضرر جامعه دانست واظهار داشت:‌اينکه عده‌اي اين طرفي باشند و عده‌اي آن طرفي از خسارت‌هاي بزرگ است.

وي ادامه داد: دولت بايد مانند دولت شهيد رجايي بوده و 100 درصد مجري رهنمودهاي رهبري در چارچوب قانون باشد. شما ديديد دولتي آمد که تفکرات اقتصادي غربي داشت ونتوانست جامعه را با خود همراه کرده و دوام بياورد. پس از آن نيز دولتي با انديشه‌هاي ليبرال دموکراسي سر کار آمد که به ارزش‌ها بي‌اعتنا بود و مورد اقبال جامعه قرار نگرفت و در دوره قبل نيز دولتي آمد که قانونمدار نبود و قانون‌گريز بود.

صديقي افزود:‌ مهمترين وظيفه دولت خدمت‌رساني به مردم به جاي پرداختن به حواشي سياسي است.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به رهبر معظم انقلاب مبني بر رعايت خطوط قرمز و فاصله گرفتن از اهل فتنه، تصريح کرد: مسئله استيضاح وزير علوم پيام داشت و دولت بايد پيام اين استيضاح را دريافت کند.

وي ادامه داد: ‌از ابتدا گفتيم دانشگاه بايد علم‌مدار باشد نه ستاد تبليغاتي و باشگاه سياسي برخي جريانات سياسي پس بايد وزيري بر سر کار بيايد که ولايتمدار بوده و مردم از سرنوشت فرزندان خود نگران نباشند.

صديقي با بيان اينکه مردم انتظار دارند دولت قدم‌هاي جدي را در راستاي رونق اقتصادي، توليد و رونق علمي بردارد، اظهار داشت: افت دو درجه‌ علمي ايران در شأن دولت نيست واميدوارم وزيري انتخاب شود که رونق علمي راتقويت کند.

وي با اشاره به تحولات اخير عراق تصريح کرد: همه بايد براي شيعيان در محاصره عراق دعا کنيم و اميدواريم با حمايت‌هاي معنوي مردم و تشکيل ارکان دولت عراق، اين کشور از بن‌بست خارج شود.

خطيب نماز جمعه تهران همچنين با اشاره به شکست رژيم صهيونيستي از مقاومت در غزه اظهار داشت: اين مسئله معجزه مقاومت است.

صديقي در پايان تحولات اخير يمن را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اميدواريم در يمن اتفاقاتي رخ دهد که برکات جديدي را براي مردم به همراه داشته باشد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس